Monday, June 25, 2012

Jenjalan Korea 2008 Bhg 2

Ni model kawasan tempat bermain ski.

Ok kita sambung balik bahagian ke2. Selepas selesai di pasar ikan, kami terus mendaki ke pergunungan sebab besoknya nak main ski. Kami di bawa ke Hotel Q. Masa kami sampai hari dah malam dan salji baru turun sedikit. Cuaca di luar emmmm memang sejuk lah.

Kali ni dapat makan nasi goreng tapi kimci memang wajib ada. Setelah 2 hari dah suka kimci ikan bilis dan kobis tu ok lah juga. 

Yeh dah ado salji. Tapi burrrrrr angin kuat tak leh lama-lama posing. Seronok main salji macam pasir putih.

Sarapan kat Hotel Q kira eksclusif lah almaklumlah ramai pelancong yang datang. Dah sedia nak main ski ni.

                                                        Layan salji dulu huhuhu

Epal merah begitu mengiurkan 

Sekeliling hotel dah penuh dengan salji yang turun  malamnya dengan lebatnya. Masa kita orang sampai petang tu sebenarnya salji belum banyak. Tapi semasa selepas makan malam dan sebelum masuk bilik kita orang jalan dulu dan masa tu nampak salji turun bagai hujan renyai-renyai. Seronok kita orang berdua walaupun tak tahan dengan angin yang sejuk. hehehe nampak sungguh jakun kan.  

Aku dan wan

Huh sungguh susah sungguh nak pakai baju untuk ski bagi skala besar macam aku ni. Almaklumle orang korea kan kecil2. Tapi sebab pertama kali cari juga baju yang boleh muat walaupun kira dah size besar dan sendat sebab seluar tu hanya pass masuk tapi tak boleh tug in dalam kasut ski. Tak pe lah janji aku boleh melaram pakai pakaian ski walaupun tak ado size sesuai. hehehe. Posing pun jadilah ye walaupun nak gerakkan kasut ski tu huh jenuh tak bergerak2. Sebelum main kami diajar macamana nak gerakkan kasut ski tersebut.  
Kawasannya tak jauh nun naik ke atas tu dan zoom turun ke bawah. Oleh kerana tempat tu curam  disediakan jaring di tepinya  takut orang terbabas. Kereta kabel turun kebawah ada tapi tak jalan. Tak tahu kenapa.

Ada gaya pemain ski tak? Huh gaya je lebeh meluncur pun tak gerak. hahahahaha

Semua beriya-iya nak meluncur. Ada yang terjatuh lah ada yang tak gerak lah dan macam-macam gaya. Apa pun sepagi bermain ski oklah. Janji dapat main salji.

Ni macam bunga kobis tapi rupanya bunga. Cantik bila banyak terdapat ditanam di tepian jalan. Bila Banyak-banyak dan sewarna ditanam cantik tau.

Selepas checkout hotel dan nak turun ke seoul pula kami singgah pula di  factory outlet. Macam Factory outlet kat Johor tu hah apa kenamanya. Tempat pelbagai barangan jenama pelbagai jenis boleh didapati. Aku dan wan cuma berjalan saje , nak beli huh duit won mahal beb 2 kali ganda duit kita jadi jenjalan cuci mata je lah.

Ambil nama je lah hahahaha.

Legoland. Hah johor nanti ado. Jom pi Johor.

Berpeluk dengan wan sebab sejuk. hahahaha jangan fikir bukan-bukan ya. 

Ni lunch kita orang. Tak ingat apa tapi rasanya fish n chip. Dapat air kopi panas-panas emmm sedapnya.

                                        Lepas tu kita orang pergi belajar macamana nak buat kimci.

                                                    Tadaaaa jadi dah kimci kita orang. Yummy 

  Lepas tu kita orang mencuba memakai pakaian tradisonal rakyat korea dan bergambar beramai-ramai.

  Chewah lupa siapa nama opismate wan yang lelaki tu dah macam raja korea dengan gundiknya. Ajeee

   Ikutkan jadual  kita orang pergi ladang buah strawberry tau petik buah tapi sebab lama kat factory outlet lepas tu bila sampai kat perkampungan buat kimchi tu dah nak malam. Bila dah buat kimchi lepas tu posing gambar pakaian tradisional lagi dah tentu lah dah malam. Jadi oleh kerana tak dapat petik strawberry agent Apple Tour tu dah lupa siapa namanya kalau agent tour di korea tu aku ingat Mr Park. Dia bagi beberapa pack bungkus strawberry untuk di rasa. Ya allah sedapnya dah lah besar buahnya lepas tu juicy sungguh. kalau gigit tu meleleh jusnya di tepi bibir. hehehehe berdrama sungguh aku. Tapi memang sedap strawberry korea. Manis bersari. Tapi huh mahal. Tak ingat satu pack tu di jual berapa won. Oleh kerana cap pangkah (free) memang ler sedap hahahahaha.

Akhirnya sampai bandar seoul. Depan hotel casaville dimana kaunter pendaftaran hotel di tingkat atas sekali dan hanya bilik untuk tidor je tiada tempat makan. Kita orang makan di luar je dengan tempat best-best. Ok sambung bhg 3


2 comments:

  1. ish3x.................dah korea pulak...wei, ko ni asyik berjalan je...................!!!!!!!!!!!!!!!
    apa tak tackle mat korea sorang...

    ReplyDelete
  2. Ini Memori tahun 2008 punya yang aku letak buat memori. Sebab yang tahun 2011 banyak tempat lokasi drama. MAt korea aku cuma nak tackle Kwon sang woo ajoo.

    ReplyDelete