Sunday, May 28, 2017

Selamat menyambut Ramadan 2017




Assalamualaikum,

Apa khabar sahabat sekelian baik yang di kenali ataupun  yang hanya sekadar menyinggah tanpa di sedari.... Apa pun saya sayang kamu semua. Kerana tanpa kalian semua sunyi dan sepi lah rumah ku tanpa kunjungan.

Lamanya blog aku sepi tanpa berita....maklumlah kadang mood tu kadang ado kadang tak. Kalau aku kata busy hangpa mesti kata PM lagi busy sempat je update status... aku ni kadang suam-suam kuku nak menaip tapi sebenarnya banyak juga benda nak cerita. Tapi apa pun di bulan baik dan mulia ini aku mohon maaf ya jika ada coretan ku yang menguris rasa dengan sedar atau tanpa sedar almaklumlah aku sekadar insan biasa yang tidak lepas dari melakukan kesilapan.

Dah 3 hari kita berpuasa dibulan Ramadan tahun ini. Aku bersyukur sangat sebab Allah masih memberi peluang aku berjumpa dengan Ramadan tahun ini. Syukur sangat-sangat diatas limpah kurnia yang tiada ternilai yang Allah kurniakan padaku. Kadang-kadang merenung dan bermuasabah diri apakah amal ibadah ku cukup buat bekalan di sana nanti. Ya Allah kau ampunkan lah dosa-dosaku serta kaum keluarga ku juga buat semua sahabat-sahabat ku serta semua Umat Islam di seluruh dunia. Semuga Ramadan tahun ini kurangkan lah kesulitan umat Islam di Palestin, Umat Islam di Syria dan juga buat semua Umat Islam di mana-mana jua di serata dunia yang dalam kesusahan dalam menyambut Ramadan . Semuga mereka kuat menghadapi segala dugaan dan cubaan di bulan yang mulia ini. Semuga Allah ampunkan semua umat Islam diseluruh dunia termasuk diriku, kaum keluarga ku, sahabat-sahabat ku. Aamiin ya rabal Alamin.  





15 comments:

  1. Selamat menyambut Ramadhan kak notie. Moga bulan yang penuh keberkatan ni dapat melipat gandakan amalan kita. Amiin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat menyambut ramadan IQ... Aamiin

      Delete
  2. Replies
    1. Selamat berpuasa SS. Mesti sedihkan sebab ini kali pertama berpuasa tanpa Bunda di sisi. Alfatihah buat Bunda SS.

      Delete
    2. Setiap tahun tak pernah miss buka pose dengan Bonda.. Tapi... Tahun ni... Awal pose Jay Emm datang JB teman SS pose kat JB je...

      Delete
    3. Alhamdulillah sahabat sejati yang sanggup datang menemani sahabat yang sedang bersedih. Semuga ukhwah kalian bertiga tetap utuh selama-lamanya.

      Delete
  3. SALAM RAMDAN NOTIE SLMT BERPUASA GIGIH IBADATNYA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Ramadan juga buat Sis semuga kita sentiasa istiqomah amal ibadah kita.

      Delete
  4. Selamat berpuasa, notie...Alhamdulilah, bersyukur kita bertemu lg dgn bulan Ramadhan yang mulia, penuh keberkatan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat berpuasa Nohas... Alhamdulillah Allah panjangkan lagi usia kita bertemu Ramadan. Semuga segala amal ibadah kita di terima Allah SWT. Aamiin

      Delete
  5. Assalamualaikum tie..
    ap khbarmu skrng..?
    Aku sht..alhamdulillah.
    aku dahblma x jngah blog hang..
    blog aku sndiri pum x smpat nk urus..bzlah skrang..krja bnyak..bnyak bnda yg nk kna urus..
    slmt mnjlni ibadah brpose ye ti..n slmt mnjlnkn tgas..klu smpat raya nti dtnglah aitam..tiap2 taun mmnang smbut raya kt umah mak aku..ialah sjak abh n mak mertua da mninggal ti..
    ok ti..moga ketemu lgi..
    tq dpt prkongsian ilmu n pnglman mlalui blog ko ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam. Mas... wah rindunya kat ko. Insha Allah nanti raya aku pi rumah mak ko. Rindu juga dengan mak ko. Mudahan dia sihat sejahtera hendaknya.

      Delete
  6. salam ramadhan hari ke 13 ., semoga dipermudahkan semua urusan., aminn ya robbal alamin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam ramadan wak. Sekejap je dah 13 hari. Apa pun semuga segala urusan wak Allah permudahkan. Aamiin

      Delete