Tuesday, June 11, 2024

Kenali ancaman siber - Apakah itu AI


 Assalamualaikum,

Apakah itu AI.... dulu ingatkan robot yang berkata-kata rupanya banyak benda dia boleh buat tau. Apa lagi sekarang banyak sangat kursus dan cerita mengenai AI. Sampaikan ada ex staff aku bhg IT yang sambung belajar berkenaan AI dan setelah habis belajar merata dia di panggil memberi kefahaman mengenai AI. 

Kita orang pun di wajibkan menjawab kursus dia secara dalam talian dan dapat lah badge AI Aware dan AI Appreciate yang kena kemaskinikan dalam Hrmis masing-masing. Wajib ko.  Tak buat nanti nama naik dalam email. hehehehehe Aku lah tu yang terlambat buat. 

Walaupun cpu aku sekarang ni lambat pickupnya lepas tu Ram pun slow motion tapi kerana keadaan semasa kenalah juga belajar hadapinya dan memahaminya. Apapun teknologi zaman sekarang begitu pantas sampaikan kadang tidak terkejar dibuatnya.  

Masa akan datang entah apa lagi lah yang akan muncul....huhuhuhu

6 comments:

  1. Semakin hari semakin canggih. Anak2 sorang pun tak tunjuk minat utk belajar IT. Yg nombo 2 tu kena ambil ASK (Asas Sains Komputer) tp dia ambil sekadar terpaksa ambil

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaman semakin changgih kena lah hadapi juga dah semuanya zaman IT

      Delete
  2. Serabut betul, sana sini orang cakap pasal AI.

    ReplyDelete
  3. Dulu saat masih kerja, sama lah, di wajibkan semua staff utk tahu update ttg sistem atau teknologi yg berjalan, jadi paham bagaimana menggunakan atau mengatasi masalah. Sampai terkadang ada misteri guest yg random nak test semua staff ๐Ÿ˜…. Paham atau tak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerana kerja terpaksa dong. Nanti di tanya kok engak tahu.....huhuhuhu

      Delete