Friday, May 25, 2012

Besday Fahrin Ahmad d Full House Cafe

Bersama Fahrin Ahmad

  Assalamualaikum semua.Wah teruja sungguh ni nak citer bahawa aku dah bertentang mata dengan pelakon Fahrin Ahmad, my faveret actor. Alkisahnya sebenornya besday dia pada 9hb Mei tapi hanya dapat dibuat sambutan bersama fannya pada 20 Mei 2012. Pada tahun 2010 temanya warna merah, masa tu aku tak tahu pun kalau fan dia buat celebration Besday Fahrin. Kali ni dapat tahu awal terus je booking Nacha untuk join bersama dan kali ni temanya warna biru lagi ler aku suka. I like blue color ok but not kepala biru. hehehe. Sempat juga ajak Eila tapi dia ada kelas la pulak. Sian Eila... teruja juga bila aku ajak tapi bila tenguk jadual kelas huh tersama date la pulak.

  Oleh kerana Cafe Full House tu aku tak tahu letak di mana walaupun Johan kata kat Kota Damansara tapi kami berdua memang tak penah lagi ke sana. Jadi sebelum pergi tu google ler dulu mana tempatnya dan printle petanya. Dalam google map memangle nampak senang je tapi bila realitinya di jalanan, masuk je Sprint Highway bila tenguk signboard jalan bersimpang siur kami dah mula pening. Huh kenyang juga ler pagi tu aku makan hon kereta orang belakang sebab teragak-agak nak masuk lane, lepas tu beri signal sekejap terus je pusing ke kiri ler ke kanan ler masuk simpang. Alahaiiiiii gigih sungguh ni nak jumpa Fahrin. At last setelah puas makan langsat jumpa juga Giza Mall. Yessss.

 Rupanya Full House ni memang lawa lah decorationnya. Aku rasa macam pernah di tayang kat tv tapi tak ingat bila. Dia macam ada konsep citer Full House Korean drama je walaupun aku tak nampak poster Rain didalamnya. Kami sampai 15 minit lagi ke pukul 11. Nasib baik keluar rumah pukul 9.30 sebab dah agak kami akan tercangak-cangak mencari jalan almaklum ler takde GPS. Ni kalau lambat alaaahaiiiiii. Selepas pendaftaran di tingkat 2 kami terus tuju tingkat 3 dimana acara di langsungkan dan oleh kerana orang belum ada lagi kami terus tuju meja yg di depan pentas supaya senang nampak Fahrin. hehehehe. Semangat sungguh.

Dah gaya macam nak terima anugerah je.

  Majlis bermula dalam pukul 11 lebeh. Fahrin berucap sedikit mengalu-alukan peminatnya. Dan berharap majlis berjalan dengan santainya mengikut aturcara yang telah disediakan. Kalau boleh tak payah lah ikut protokol sangat sebab padanya dengan gaya santai dan mesra alam dapat mengeratkan lagi kemesraan bersama peminatnya yang sentiasa mendoakan dan memberi dorongan dalam kerjayanya.

Berucap sedikit buat peminatnya

Acara meniup lilin besday kek

Jenuh sungguh tiup padamkan lilin kek ini, sampai berasap-asap dan mengambil masa juga nak padam lilinnya. Ni kek ni kalau dipotong bagi peminatnya makan gerenti semuanya ikut dia balik pasai apa.... hehehehe paham-paham sendiri ler ye.

Ni kek pertama ( Kemungkinan pihak urusetia yang sediakan)

Ni kek Ke Dua (dengar kata ada peminat yang bagi)

Ni Kek Ke Tiga ( yang ni pun katanya peminat yang bagi kek aiskrim.
Berasap-asap air batunya sebab baru keluar dari peti sejuk- bentuk Love lagi tau)

Ni meja kita orang yang juga menang dalam games mencari barang. Apa pun meja kita orang sporting n saling bekerjasama. Entah dapat hadiah apa tak tahu le.

    Cantik kan kek ini ada gambar FA bersama emaknya. Malahan Johan yang menguruskan event ni rupanya adik dia dan juga merangkap Pengurusnya. Malahan ramai juga keluarga FA yang hadir iaitu kakaknya dan anak saudaranya. Bila tenguk FA bersama anak saudaranya dapat di lihat FA sangat penyayang dengan keluarganya.

    Hahaha dah berceloreng dah muka hensem Fahrin, apa lagi lah dah kena denda main game ala-ala Super Spontan tapi kali ni pertanyaan spontan dan siapa yang menjawab pertanyaan dia kalah. Hidung calit warna hijau, pipi keduanya calit warna merah dan dahi warna hitam guna alat solek peminatnya.
Ni lah adik Fahrin iaitu Johan aka pengurusnya.

  Selain daripada acara makan-makan terdapat juga karoeke dimana pada mulanya Fahrin menyanyi lagu cari Jodoh nyanyian Wali. Kita orang gelak lah sebab memang tepat lah untuk Fahrin yang sedang mencari jodoh. Apa pun kita orang mendoakan semuga Fahrin bertemu jodoh dengan perempuan yang baik dan solehah. Amin. Malahan terdapat juga peminat dari Singapura yang turun KL dan kebetulan pula besdaynya hampir iaitu 10hb Mei. Amboi dapat penghargaan nyanyi bersama tu. Selain dari itu di tunjuk juga slaid berkenaan scuba diving dimana kemungkinan selepas ni acara scuba diving bersama Fahrin bagi sesiapa yang berminat sebab kata Fahrin selain daripada berlakon dan menjadi duta produk dia juga suka scuba diving. Acara berakhir dalam pukul 3 lebeh sebab pada petang tu ada game Ragbi di padang UPM. Patutlah acara yang sepatutnya pukul 12 dicepatkan 1 jam rupa-rupanya kena lawan Ragbi. Patutlah....  
                       
Gambar beramai-ramai bersama peminatnya.

   Seperti biasa sebelum balik mestilah posing bersama Fahrin. Apa pun sepetang bersama Fahrin menyambut besdaynya memang hapeninglah. Yang kelakor tu dah makan makanan yang disediakan tapi entah tak menepati selera atau aku dah kenyang tenguk Fahrin sekali setelah hantar Nacha balik di Stesyen LRT Bandar Tasik Selatan singgah warung beli nasi goreng. hahahahaha Balik kelaparan tapi sepetang yang sungguh mengembirakan. Apa tak nya jadi retis sekejap. hehehehe 



3 comments:

  1. wah3x..........................dah dgn fahrin ahmad lak......best kan noty, dapat gi sana-sini..happy selalu gitu....aku tak tau pulak ko minat kat fahrin..setau aku ko minat kat remy ishak...jeles aku...

    ReplyDelete
  2. Kita minat Fahrin dulu sebelum minat kat Remy yang masa tu mula berlakon dalam drama Sindarela.

    Sejak ado Facebuk ni hah tahu le kalau depa ada celebrate apa2 tuk peminat. Ada geng boleh le join kalau takdak geng huh tak syiok le sengsorang. Nasib ado geng yg sama minat jadi ronggeng selalu ler.

    ReplyDelete
  3. kita semeja la akak.. masa majlis berbuka puasa akak balik awal.. tak sempat jumpa. Saya dtg lewat sbb ada hal.. Bebila gathering lg nanti kita pakai baju FA yg dapat hadiah tu keyh ^_~

    ReplyDelete