Thursday, May 28, 2015

Sepetang di NU Central bersama Makcik Raja


Assalamualaikum,
Hari Ahad yang lepas Kak su buat promosi buku dia kat MPH di NU Central. wah aku baru ni lah jenguk NU Central selepas dah lama tak jejak KL Central. Memang meriah sungguh sekarang kat KL Central. NU Central pun aku tenguk wah bertingkat-tingkat dan macam-macam ado. Semasa menunggu ERL dari Bandar Tasik Selatan sempat lah beramah mesra dengan seorang cina yang baru balik dari JB dan nak balik PJ. Sembang punya sembang rupanya dia pernah sekolah rendah di muar. Kiranya dia senior aku sebab sebaya my sister. Apa lagi lah sempat bertukar-tukar no phone dan email serta FB. Katanya nak menyambung persahabatan dengan kawan semasa kecil dolu2. Teringat kat Mee siput katanya. Kami berpisah bila sampai di KL Central. Aku pun melilau mencari MPH yang berada di level 2.   

Acara bermula pukul 2 tapi aku sampai lambat dah pukul 3. 

Tenguk kak su dah sediakan adunan untuk mengelim karipap. Tu Art sedang menunjuk ajar bagaimana nak mengelim tepi karipap. Ada sesiapa yang pandai mengelim tepi karipap?

Bersungguh sungguh peminat kaksu berbangsa cina dan india ni belajar mengelim karipap.  

Hasilnya tada..... aku pun cuba test power skill masih boleh mengelim ke tak tepi karipap tu. Hah yang tengah tu hasil tangan aku mengelim. Sebab dah lama tak buat karipap dan mengelim sendiri. Selalunya pakai acuan je main tekap. Tapi sesekali mengelim bagus juga kan satu kesenian dalam masakan kuih lama.   

Kaksu sibuk menyign buku

Ni merupakan bahan untuk menyediakan Teh Kahwa yang juga ada dalam buku Masakan Makcik Raja 

Sebelum tutup majlis bergambar beramai-ramai.

NU Central yang begitu besar

Sebelum balik kita orang singgah makan petang di Warong Penyet.


Ni Daging empal

Ikan Panggang

Ni order aku... Ayam panggang dengan air Anti stress aka air timun. Tapi sedap lagi air anti Stress di Malang sampai 2 gelas aku minum hehehehe

Ni geng UB dengan Azura staff JS Adiwarna. 

Sedang bersembang setelah licin makan petang kami ...wabbit berbisik.... "kak notie, bukan sebelah tu penyanyi ke?". Sekali aku toleh rupanya Dina. Apa lagi terus je aku tegur dan minta izin nak ambil gambar. Dengan sopan dan baik Dina setuju. Lepas dah dapat ambil gambar aku tak kacau lagi lah. hahahahaha Biarlah dia dan kawannya makan dengan nyaman. Sopan dan santun dia melayan aku. Org johorle katakan.

Selesai makan kita orang pun berpisah. Di level bawah sekali macam ada event. Tak jenguk pun ada apa cuma jengah dari atas je. Promosi kaksu selepas ni katanya nak buat kat MPH di kompleks mall baru di cyberjaya. 


2 comments:

  1. PANDAI NOTIE MNGELIM KARIPAP KEMAS N CANTIK...WAH DPT BERPOSING DGN DINA YA..

    ReplyDelete
  2. Salam Pi... ala dah lama bebenau tak mengelim karipap. Nak tenguk skill mengelim boleh lagi ke tidak. Kira-kiranya boleh lah tu.

    ReplyDelete