Thursday, June 2, 2016

Floria 2016 - Bunga-bunga Kekwa pelbagai warna



Assalamualaikum,

Cerita pasal Floria lagi. hehehehe tengah seronok melihat bunga berkembang jadi nak share dengan semua. Bagi cuci mata kasi berwarna warni gitu. Apa pun enjoy.





   Rupanya bila dok belek sana -belek situ banyak warna bunga kekwa ni ya. Selalu minum teh bunga yang warna kuning je. Kalau panas-panas minum teh bunga Yeos sejuk  oh nikmatnya. Glug glug masuk tekak. hehehe

Ni agaknya yang di buat teh



Baru nak berkembang. Ada setengah tempat macam dah layur je almaklumlah panas terik. 


Ni kekwa jenis kecil-kecil

Warna ni cantik. Lembut warnanya


NI petik sekuntum sekuntum letak dalam air panas buat teh. hehehe

Species ni macam tebal bunganya. Bertingkat tingkat susunannya. Aku banyak tenguk masa pi Korea dulu. Dia buat pameran bunga. Fuh memang geram lah sebab besar besar kuntumnya. Buat gubahan binatang em memang banyak le bunganya. 

Puteh bersih

Merah menyala

Yang ni macam dah berkembang semuanya. Kuning diraja.


2 comments:

  1. Replies
    1. Tu lah dok selongkar tadak plak... kut sembur warna biru kut baru ado

      Delete