Tuesday, September 6, 2011

Hotel gaya Jepun



  Fuh jepun ni memang kreatif sungguhkan. Bayangkan lah pi hotel hanya untuk tido je. Bilik tido bertingkat macam double decker pulaknya. Malahan macam ni boleh save tempat dan juga lagi banyak leh masyuk  sebab ramai orang boleh sewa dibayangkan dengan hotel biasa yang memerlukan ruangan yang lebeh.   



  Kemudahan dia lengkap dengan wifi dan television pun ada, radio pun ado. Tapi rasanya ni lebeh sesuai bagi orang yang tak sempat nak balik rumah dan hanya perlukan tempat untuk tidor semalam sahaja. Janji dapat letak kepala atas bantal. Pun bagus juga untuk pelancong yang travelling cara sempoi dengan backpack je sambil cari budget hotel.


   Tapi rasanya kena bahagikan ruangan kut kepada hanya untuk lelaki sahaja dan hanya untuk perempuan sahaja. Kalau tak buat camtu rasanya free show je kut sebab tak nampak pula ada pintu tertutup. Macam open space just for sleep je. Aduhaiiii orang tak dapat bayangkan le kalau tidor tak bertutup cam tu leh le nampak gaya macam-macam tidor hehehehe. Gaya tertiarap ke telungkup ke terkakang ke...ajeee.


Tenguk tu lepak je walaupun tempat yang terhad tapi serba serbi boleh buat. Janji ada wifi mana nak tidor pun layan je.


Dah penat layan Fb leh tenguk tv sambil baring. Tapi jaga-jaga kain tu kang tersalah bergolek kang haru je fresh air masuk dalam kain. hehehehe


  Kalau jenis minah kepoche sambil bertenet leh jenguk sebelah sambil bergosip hah artis mane skandal. Hahaha boleh lah pulak bayangkan camtu. Pi jenguk je kepala sebelah sambil bergosip. Sonang sungguh kan. Apa pun memang canggih manggih idea dari Jepun ni. Ya lah kan org Jepun kan rajin bekerja dan serba serbinya nak pantas dan cepat je. Kat malaysia nak buat hotel gaya ni tapi rasanya cam sesuai buat untuk budak asrama je kut. hah masak ada yang tak pi sekolah dek layan tenet dan layan Tv. hahahaha Teruk le warden asyik nak kena pi serbu dorm setiap hari. hehehe kenangan di hostel memang sentiasa dalam ingatan.

  

1 comment:

  1. Best jugakan camni.. macam dok dlm oven gayanya, ni idea lebah dalam sarang kot.

    ReplyDelete