Tuesday, November 21, 2023

Majlis perpisahan buat Pn Hana

 


Assalamualaikum,

Kat hospital Putrajaya ni aku dah ada staff bawahan dimana dalam Unit Lapuran Perubatan ni ada 6 orang.  Ada My Step, Pembantu tadbir dan AMRO dibawah jagaan aku. Tu lah  diam tak diam dah 4 bulan aku di Hospital Putrajaya. Anak-anak buah aku semuanya rajin dan bagus walaupun kadang ada angin pus pus tapi so far ok lah. Ala biasa le orang muda. Banyak ragamnya. 


Dan baru ni Pn Hana pula dapat kenaikan pangkat N32 di Hospital Sultan Hj Ahmad Shah Temerloh. Belum lagi habis menuntut ilmu dari dia dah kena keluar. Tapi demi kejayaan masa depan walaupun baru setahun di Hospital Putrajaya, Pn Hana terpaksa terima walaupun baru je dapat bersama suami di KL dah kena PJJ lagi.     

Jadi baru-baru ni pejabat aku buat potluck meraikan perpisahan Pn Hana. Hah semalam le majlisnya sebab hari ni dah nak serah tugas hari last Pn Hana di Hospital Putrajaya.


Bangun pagi-pagi gigih buat sambal goreng. Dah lama tak masak untuk potluck. Bila masak ada banyak teringat opis lama aku. Apa lagi buat le sebekas. Bila pergi kerja singgah sekejap kat opis lama hantar sambal goreng yang aku masak buat adik-adik aku kat PIK nun. Rindu mereka semua. 


Kuih serimuka order dengan rozie. Sedap sebab selama ni order kuih tak pernah cuba serimuka dia. Emm sedap sebab kurang manis dan lembut hijaunya serta pulutnya.


Kuih cara pedas ni memang peberet aku. Selalu order dengan rozie.


Antara makanan yang di bawa oleh staff lain. Penung meja makan ko. Macam-macam ada. Desert le yang banyak.


Tak menahan sngguh sambal tumis udang CC Mila. Sedap sebab tak pedas sangat. Sebelum balik aku kecek dengan cc mila dapat le sebekas tapau buat balik.  


Maggi goreng. Tak pasti le adakah iayenya pedas sangat atau apa. Sebab ramai yang mengadu sakit perut. Mana yang tak tahan pedas ada yang dah jumpa doktor. Aku tahan pedas ingatkan ok sekali hari ni dah 3 kali masuk bilik termenung. Hah ni dah reda sikit. Kalau tak pagi tadi rasa memulas je perut. Yang tak tahan ada yang pukul 3 pagi dah bangun cari bilik air. Hish hsih 


Ni adik-adik LP yang belanja dengan kuih lopes

Pisang cheese


Lopesnya sedap dan kuah gulanya kurang manis. 


Snow cheese cake. Sodap



Ni team Lapuran Perubatan. Adik-adik yang lain sedih sebab Pn Hana selalu layan kerenah mereka. Aku orang baru tenguk je lah sambil belajar mana yang aku tak tahu. Tempat stress di mana-mana Pejabat Rekod Perubatan. Sebab deal dengan public yang banyak ragam dengan doktor lagi yang kadang lambatsiapkan report lepas tu ada pulak yang nak pilih-pilih report. Yang bayaran je nak buat yang kes free macam polis dan jabatan kerajaan tak nak buat. Aduhaiiii.   


Se ekor kumbang je yang ada di Unit kami tapi entah mana shaiful masa ni. Kesemuanya bunga-bunga




                                                 Selamat maju jaya Hana.



Majlis serah tugas Pn Hana kepada Pn Wawa. 





4 comments:

  1. meriah sambutnnya
    Tahniah pn hana naik pangkat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah rezeki wak. Dah selamat pun Pn Hana bertugas di tempat baru

      Delete
  2. Selamat bertugas di tempat baharu buat Puan Hana.

    ReplyDelete