Wednesday, November 8, 2023

Trip Turkiye - Safron terbaik di Turkiye


Assalamualaikum,

Masa pergi kashmir dulu kita orang di bawa ke kedai safron juga. Kalau ikutkan safron kashmir adalah yang terbaik. Rupanya kat Turkiye pun ada safron juga. Sudah semestinya mereka akan kata mereka punya terbaik. Tapi dia tunjukkan lah bagaimana nak pilih safron asli takut dapat yang tiruan.  


6 comments:

  1. tapi tuan kedai dkt Spice Bazaar, depa promote saffron Iran..katanya yg terbaik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ikut google memang safron terbaik Iran tapi kashmir pun paling bagus. Ni sebab pi kedai dia , dia tunjuk lah safron dia yang bermutu tinggi

      Delete
  2. Saya tadinya nak beli saffron dia. Tapi saya tahu ini tempat wisata jadi pastilah harga dia mahal. Dan kemudian teringat ada plan nak ke Iran dan Kashmir. Jadi saya decide, nanti saja beli saat ke Iran dan Kashmir 😄. Ini tempat belanja Munirah ya kak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah kedai munirah. Beli tea dia je. Wah bestnya dapat pi iran. Hah pi kashmir bulan 4. Semua musim boleh tenguk sebab masa tu bunga tulip berkembang lepas tu naik kereta kabel dengan salji masih lagi memutih walaupun pada masa tu dah nak musim bunga.

      Delete
  3. Di Kashmir kami sempat dibawa ke ladang saffron. Dapatlah tengok pokok dan bunganya. Oooo...di Turkiye pun ada saffron juga ye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah bestnya pergi kebun saffron. Tu lah bila tenguk eh ada juga saffron. Tapi kualiti lain-lain rasanya.

      Delete