Wednesday, July 31, 2024

Panorama malam di Tanjung Agas Muar







 Panorama waktu malam di Taman Rekreasi Tanjung Agas...

Kredit : Hasrul Hafize Photography


Assalamualaikum,

Rupa-rupanya kalau rajin keluar malam time balik kampung kita akan melihat pemandangan yang indah serta suasana meriah di waktu malam di bandar Muar. Pemandangan yang di atas ni pula ada satu tempat rekreasi di seberang Jambatan Muar dan dekat dengan masjid Ke 2 serta Kilang ST yang semakin hari aku tenguk semakin besar kawasannya.

Time balik kampung selalunya dok je berkumpul ramai-ramai adik beradik aku jadi jarang le masuk bando. Tu pun kalau ada urusan hah baru le masuk Bando Muo.

Apa pun sesiapa yang rajin berjalan hah datang lah ke Bandar Muo. Telah di istiharkan bandar terbersih tahun bila lupa aku. Hah kena google. Apa pun aku bangga dengan Bandar Muar yang semakin caantik dan semakin pesat pemandangan dan pembangunan nya.

Cruise pun dah ada tapi biasa le orang luor yang cuba orang muo emmm pandang dari jauh je. Lorat kan. Patutnya penduduk muo kena meriahkan cruise tersebut dan mesti mencuba menaikinya. Hah nanti aku cuba le naik kalau pi bando Muo tu.

Tapi petang memang cun kalau nak ambil gambar di tanjung Emas tu. Nun di hujung tanjung Emas tu memang sesuai nak posing ke OOTD ke. Jadi apa lagi meh le singgah ke Bandar MUO.

10 comments:

  1. W'salam..
    Orang Bakri hadir.. Bila balik kampung memang tak sempat keluar malam.. Tanjung Emas memang banyak perubahan.. Apa pun kebersihan harus diutamakan, cantik hiasan lampu bawah pokok besar yang dulu gelap dan scary..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah orang kampung datang menjenguk. Memang dah cantik sekarang bandar muo dengan banyak tempat boleh OOTD dan juga banyak makanan yang sedap-sedap. Jom balik muo

      Delete
  2. Ye betul, time malam memang lain pemandangannya. Baru-baru ni, Tini naik bas pi KL sebab ada meeting, malas nak drive. On the way balik Desaru, bas lalu Kota, perghhhh, cantiknya lahaiiii tengok lampu bergemerlapan kat area sungai dengan jam beso.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau jalan malam kat bandar-bandar memang cantik kan. Berwarna warni semua bangunan. Indah

      Delete
  3. cantik view malam sini tenang damai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah sis kalau rajin merayap waktu malam memang boleh tenguk indahnya suasana bandar waktu malam

      Delete
  4. Semoga nanti kalo ke Malaysia lagi saya bisa juga visit tempat2 di atas 😍😍. Cantiiik lampu2nya di saat malam

    ReplyDelete
  5. Tak sangka muar dah cantik tak macam dulu.. Lama dah tak ke muar .. arwah ayah suka singgah muar dulu untuk makan murtabak Singapore..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muar dah banyak perubahan terutamanya di Tanjung Mas dan Tanjung Ketapang. Di persekitaran sungai Muar juga telah di perindahkan kawasannya. Malahan Dataran pun dah ada. Apa lagi cruise pun dah ada. Murtabak singapore tu masih ada kat kedai area sederet dengan Petronas. Malahan ada Mee bandung udang galah lagi kat area berhampiran.

      Delete