Wednesday, January 29, 2014

Restoren Baim Wong di Jakarta


Assalamualaikum,

   Tahun lepas aku n gang telah jenjalan pi Bandong dan Jakarta. Kali ni kami naik KLM. Dan setelah beberapa hari di Bandong, kami pergi ke Jakarta pula dan tidur 2 malam di teratak Bunga. Bunga ni orang Indonesia, berjumpa di blog dan akhirnya menjadi kawan. Sebelum balik sempatlah kami menjengah ke Restoren Baim di Jalan Kemang. Sebelum datang jakarta, sempatlah juga bermessage dengan Liza Aimluvs. Pengerusi Fan Baim di malaysia. kami nak tahu samada masa kami kat jakarta Baim sibuk ke atau free. Kata liza nanti dia akan bagitau. Nasib baik dia bagi alamat Restoren dan cafe Baim. Rupanya ada 2. Satu namanya Publo dan satu lagi Petromak. Oleh kerana tiada jawapan dari Liza kita orang dengan di temani Bunga berpandukan alamat yang aku dapat terus je terjah Jalan kemang. Mula-mula kami jumpa Publo. Publo ni kiranya cafe Baim yang pertama. Tapi masa kami pergi tu cafenya belum dibuka. Petang agaknya. Masa kami sampai tu kiranya dah tengahari gitu. Lepas tu tanya pengurus di Publo tu restoren yang lagi satu. Rupanya ianya tak jauh.Sebab bila kedepan sikit jumpa lah Petromak. Pelik je nama dia kan? Yang Petromak ni baru nampak macam restoren dan bila masuk walaupun macam tak ada orang ataupun kami yang tercepat  ataupun mungkin Restoren tu baru mula operasi, kami dah terjah. Tapi pengurus kat situ baik. layan kami yang macam orang teruja bila kata Restoren Baim, lepas tu frust bila kata tak tau baim free ke tidak. hahahaha sadis sungguh. Ya lah jauh-jauh jalan ni datang dari malaysia bila jumpa restorennya tapi ngak ada tuannya rasa frust juga dong. Tapi kita orang duduk lah juga sambil order makan tengahari. makan piza beb. Sambil menunggu order sampai, apa lagi semuanya posing. Deko dia cantik, style lama gitu. 

                                       
                                                   Yang bertudung biru tu lah Bunga Erna.



                                    Latar belakang yang stylo ala-ala zaman dolu-dolu.

    Sambil duduk melihat pemandangan Restoren tersebut, ambil gambar dan posing macam-macam gaya, tiba-tiba pengurusnya datang dekat kami bawa berita gembira. Rupanya dia dah call Baim Wong dan tanya Baim samada dia free atau tidak sebab ada peminat dari Malaysia datang. Dan kata Baim boleh saja bawa kita orang jumpa dia. Bila pengurus Petromak kata begitu huh apa lagi semua seronok apa lagi Eila dan Bunga begitu ingin berjumpa dengan Baim. Aku dan nacha dah jumpa dulu semasa Baim Wong datang berlakon drama terbitan penerbit malaysia. Kami dibawa berjalan panas terik menyelusuri jalan kemang ke tempat berhampiran. Nampaklah Baim sedang menjadi mandur pekerjanya membersihkan longkang. Kawasan tu macam tempat parking dan agak luas juga kalau nak buat satu tempat lagi restoren dia.

    Lucu sekali Baim dengan eksperesi muka begitu. Siap jelir lidah tu. Eila lagilah seronok. Tapi kita orang tak lama kat situ, dapat bergambar beramai-ramai lepas tu seorang demi seorang posing bersama. Lepas tu Baim kata sibuk tak dapatlah nak menyembang lama sikit. Apa lagi di panas rembang yang begitu terik juga.

Maniskan senyumannya. 

Dapat ambil 2 kali dengan Baim sampaikan Nacha jeles. Masa sampai tempat tu sekali dan bila dah nak balik ambil lagi sekali. Gambar-gambarnya ada lebeh lagi tapi aku frust sangat masa pi jakarta ni sebab setting gambar rosak. Bila dah upload dalam pc bila nak letak kat FB dia jadi tak betul. Dengan tarikh yang dah berpusing kelain. Gambar pun jadi tunggang-langgang.. huhuhu sedih sungguh. Nak hantar repair huh jauh sungguh tempatnya nun kat Subang tu. Alahaiiii sayang sungguh bila tenguk camera Canon 130 dah menggong. Lepas selesai jumpa Baim, kami pun balik semula ke Restoren untuk makan. Sampai je hidangan pun sudah siap. Apa lagi walap lah. Lapar dek berjalan , panas lagi, gigih sungguh semuanya pasal Baim Wong. Dapat nikmati air sejuk dan makan piza panas-panas memang sedap sekali.emmm enak piza dia. Apa pun misi berjumpa Baim Wong di Jakarta tertunai sudah. Yehaaaa.


Ok siapa nak alamat Restoren Baim Wong angkat tangan dia? Nah orang dah tepek alamatnya kat bawah nun. Sesiapa yang singgah Jakarta carilah, mana tahu tiba-tiba Baim Wong muncul di Restorennya baru asyik makan di Restorennya. Kalau dapat jumpa Marshandah pun bestkan. Masa fanclub Baim iaitu Aimluvs datang Jakarta celebrate birthday dia, Marshandah ada juga, siap bawa pergi panti asuhan kepunyaan Baim.Baguslah Baim Wong ni, tak kedekut berbagi rezeki yang Allah limpahkan untuk dinikmati bersama-sama dengan anak-anak yatim di panti asuhan tu. Semuga rezeki Baim dalam lakonan bertambah-tambah murah.

1.Publo, Jalan Kemang Raya 1, No 1, Jakarta Selatan.

2. Petromak, Lantai Dasar, La Codefin Mall, Kemang, Jakarta Selatan.


7 comments:

  1. wahh..jumpa celebrity..cantik deko rak buku tu..klasik..

    ReplyDelete
  2. Seronoknya dapat jumpa Baim Wong...bintang senetron tu..

    ReplyDelete
  3. Nieda, memang rezeki yang di tunggu-tunggu.

    Nohas, kan? Makan pun jadi sedap bila deko sedap mata memandang.

    Ya bunda, bintang sinetrun yang org malaysia dok mengut depan tv tenguk.

    Jea, memang nasib baik sungguh kalau tak emmm memang frust dari jauh datang tak dapat jumpa. Dah lah peminat tak kerumun hanya kita orang je. Memang seronok walaupun hanya sebentar saja.

    ReplyDelete
  4. wah bagus dpt jumpa aktor sinetron indonesia yg xsombong ya..

    ReplyDelete