Monday, August 11, 2014

Sabtuday sakan layan Fahrin Ahmad je




Assalamualaikum,

Wah ayat tak boleh blah punya lah. Kiranya hari sabtu 9hb tu memang sakan le layan drama lakonan Fahrin Ahmad dari pagi santak sampai malam sebab ada 3 drama lakonannya. Pagi pukul 9.30 cerita Bukan cinta Monyet. Kiranya ini ulangan sebab dah pernah di siarkan dalam slot cerekarama tv3. Selepas tu pukul 11.30 pulak Abang Samseng jemur kain dan malamnya pula Yes Boss Raya sambungan dari cerita Yes Boss. emmm melongap-longap le layan Fahrin Ahmad sampai ke malam. Sakan ko... hahahaha



1. Bukan Cinta Biasa 

 Bukan Cinta biasa ni merupakan adaptasi dari novel terbitan Kakinovel. Masa di tayangkan dulu aku beriya-iya menunggu tapi hampeh sungguh sebab memang sedap layan cerita tersebut tapi bila bab akhir je aku tak tau apa kesudahannya sebab aku dah bantai ngorok.... alaaaaa melepas nasib baik ada ulangannya... jadi memang menunggu lah nak tenguk.


Sinopsis Drama Bukan Cinta Monyet TV3
Kamal Ilham hadir dalam hidup Nurul suhana dan uminya demi sebuah rahsia yang Kamal Ilham saja yang tahu. Kamal Ilham adalah anak angkat Umi. 8 tahun berlalu dan telah memisahkan Kamal dan Nurul suhana apabila Kamal Ilham melanjutkan pelajaran.Sekembalinya Kamal Ilham ke tanah air,membuatkan hati Nurul Suhana berbunga cinta bila melihat Kamal Ilham. Suhana yakin cintanya bukan cinta monyet.

Kehadiran Annetalia telah merobek hati Nurul suhana yang menaruh hati pada Kamal Ilham.Kamal Ilham yakin hubungannya dengan Nurul hanya sebagai abang dan adik. Kamal telah mengejutkan Nurul dari lena yang indah dengan bertunang dengan Annetalia. Kecewa dengan pertunangan itu, Nurul Suhana menjauhkan diri. Mendung tidak selamanya sepi. Kehadiran Alvin telah menceriakan hati Nurul Suhana. Hubungan intim mereka telah menimbulkan perasaan cemburu dalam hati Kamal Ilham. 

Kamal Ilham mula sangsi dengan hatinya sendiri. Benarkah cinta itu boleh wujud tanpa batasan usia? Haruskah dia mengakui yang dirinya mencintai adik angkatnya itu? Bagaimana ingin diluahkan perasaannya itu sedangkan dia telah melukai hati Nurul Suhana. Sudikah Nurul Suhana menerimanya kembali setelah ada pengganti yang jauh lebih baik daripada Kamal Ilham?




2. Abang samseng jemur kain


 SINOPSIS ABANG SAMSENG JEMUR KAIN
Marzuki merupakan seorang samseng dan sebagai samseng dia sangat ditakuti tetapi apabila isterinya, Elyana menelefon dia akan menjawab dengan manja. Saksikan kesudahan kisahnya.

Pun dah ditayangkan dalam slot cerekarama tapi emm napa aku tak tau pun. Nasib baik ada ulangannya. Cerita ni kelakar sebab bila time kerja wah memang muka macam samseng je dengan dibantu oleh zul yahya dan Cat Farish tapi bila di rumah huhuhu memang suami mithali sungguh. Cuma nama marzuki tu macam tak kena je dengan Fahrin Ahmad tapi maybe sebab watak samseng kut. Hilang watak macho dia bila jadi abang samseng. hahahaha. Tapi yang aku suka sekali part bila isteri iaitu pelakon Tasha Shila mengandung. hahahaha memang terbaek bila Marzuki pun ikut sama mengidam juga malahan part panjat pokok mangga dalam hujan-hujan dan makan buah mangga cecah garam kat atas pokok. hahahahaha part ni memang aku tak tahan sungguh. Memang kelakarlah. Dah lah pokok tu pokok tepi jalan, siap boleh sua buah kat isteri yang memang sedang mengandung makan buah asam juga. Sakan sungguh melantak buah mangga dalam hujan-hujan. Syiok tau kalau panjat pokok lepas tu boleh makan kat atas pokok sambil juntai kaki.... asyikk beb... hahahaha tu zaman aku kecik-kecik dolu-dolu.... la ni takde le.... tapi cekali-cekali cam nak buat je benda terajal tu.... hahahaha


3 Yes Boss Raya


Drama yes bos raya ni kiranya sekual dari drama Yes Bos. Tapi kali ni part bila dah kahwin. Ariana pulak yang lebih sudu dari kuah sebab dah jadi orang kaya sampaikan speking london je manjang. Lepas tu bila Opah datang menjenguk cucunya sebab rindu bila goreng ikan pekasam di marahnya opah tu sebab bau busyuk lah sampaikan Opah pun kecik hati. Adeh bila tenguk Ariana berubah ni emmm rasa meluat pulak dan sian pulak kat Ilham yang jadi pak turut sebab sayangkan isteri. Sekali ada PA baru yang lembut hah baru Ariana rasa tergugat. hehehehe baru tau. Apa pun best juga lah cerita tersebut. 

 Sinopsis Yes, Boss! Raya
Apakah yang akan berlaku apabila Aryana dan Irham bertukar perwatakan selepas mereka berkahwin? Aryana menjadi ‘bossy’ manakala Irham hanya mengikut kehendak Aryana. Aryana enggan berkerja dengan Irham dan lebih selesa menjadi suri rumah sepenuh masa. Irham sering meluahkan masalah kepada pembantu peribadi baharunya, Nisya. Irham mula rapat dengan Nisha yang lemah lembut hingga timbul pergaduhan dalam rumah tangganya. Dapatkah rumah tangga mereka diselamatkan? Akankah Ariana pulang ke kampung halamannya pada Hari Raya?






3 comments:

  1. best juga nonton drama tv time free...

    ReplyDelete
  2. sis hari tu puasa 6 jadi tak kemana le padahal org KL semuanya sibuk open house... tu yg layan tv je seharian

    ReplyDelete
  3. Moga Fahrin cepat dapat jodoh la..
    Jangan jadi bujang terlajak :D hehehee..

    ReplyDelete