Monday, June 25, 2018

Selamat Hari Raya dan kad ucapan


Assalamualaikum,

Selamat hari raya buat semua. Amacam raya tahun ni. Mesti seronok kan. Aku ni alang-alang raya cuti tak banyak songeh tapisannya jadi hah berdezup aku ambil 2 minggu. emm ni baru naik kerja setelah 2 minggu cuti raya rasa macam nak cuti lama-lama tapi bila teringat kerja yang masih tak siap-siap jadi bersemangatlah hari ni nak pergi kerja.

Ala lupa sebelum tu nak minta maaf seandai ada kata bicara ku yang mengusik sanubari kalian. Aku ni hanya insan kerdil yang banyak kesilapan. Apa pun aku maafkan semua dan kalian maafkan aku juga ya. Kiranya kosong-kosong lah ya. Hidup ini terlalu singkat untuk kita penuhi dengan perasaan hazad dengki, dendam dan tidak puas hati dengan semua orang. Setelah sebulan berpuasa semuga hati kita bersih dan suci dari segala perasaan yang tidak baik kepada sesama insan. Memaafkan orang lain akan membuatkan hati kita tenang dan tenteram. Semuga Allah mempermudahkan urusan kita.

Seminggu sebelum cuti tiba-tiba dapat kad raya dan sampul duit raya ko. Haiiiii ada juga orang yang ingat aku ya. Apa pun terima kasih lah adik kacok bergaya yang mengirimkan kad raya buatan tangan dia sendiri. Pandai sungguh kan. Kreatif dan berseni sungguh tangan SS. Terima kasih adik SS. Semuga Allah sentiasa memelihara dan melindungi SS, JM dan HH walau dimana berada.



          Tada......kad raya pertama aku dapat. Toche toche toche. Cantik kan kasut SS tu. Cun sangat tapi mata aku  cuma nampak kasut warna biru je.



            Ni  kad raya kedua dan sampul duit raya daripada Kembara Umrah JDT yang aku ambil pakage umrah tahun lepas. Bagus KUJDT ni sebab dah berapa bulan ukhwah diantara kami masih berterusan dan macam-macam ilmu kami terima melalui whasap walaupun dah berbulan balik tanah air. Masing-masing menanamkan niat kalau dapat pergi lagi dan mendapat undangan dari Allah akan mengambil pakage KUJDT lagi. Semuga doa kami semua Allah perkenankan, Aamin. Rindu nak ke Mekah dan Madinah lagi.

8 comments:

  1. SALAM IDILFITRI NOTIE N FAMILI WAH SRONOKNYA DAPAT KAD RYA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Aidil fitri sis. Semuga Sis bergembira bersama keluarga.

      Delete
  2. Keh Keh Keh... Kasut tu kasut Legend... Kasut paling busuk di dunia... Ha Ha Ha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aittt pasai pa kasut paling busuk....ala spray je perfume gerenti harum...heheheh

      Delete
  3. Selamat hari raya ahkak... Maaf zahir batin... 0-0 ek... Ehhh... Dah macam world cup lak... Ha Ha Ha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat Hari raya... eh kan sedang on world cup.. senang cakap 0-0 kut nanti tergol 2-0 kang jenuh le nak minta ampun.

      Delete
  4. cerita raya 2018 tak siap lagi ke..

    ReplyDelete