Sunday, May 31, 2020

Selamat Hari Raya aka Raya PKPB



Assalamualaikum, 

Selamat hari raya semua. Amacam raya tahun ni. Mesti tak best kan sebab tak boleh balik kampung, jumpa sanak saudara keluarga tercinta. huhuhuhu tapi apa pun kita jaga diri kita dari di jangkiti wabak covid 19. Itu yang lebih penting.

 Alhamdulillah walaupun masih lagi dalam perintah kawalan pergerakan bersyarat tapi kita masih lagi boleh meraikannya dengan meriah. Kiranya masuk tahun 2020 memang banyak kejadian yang tidak di ingini berlaku. Apa pun semua itu hanya dugaan daripada Allah untuk menguji umatnya yang mungkin masih leka dan tidak sedar dan asyik dengan perkara dunia. Apa pun kejadian yang berlaku ada hikmah buat semua  manusia di dunia.

Di sebalik musibah yang melanda dunia kita patutnya bersyukur dibandingkan dengan negara lain contohnya di Indonesia yang frontliners sudah berputus asa dengan virus Covid 19 tapi kita alhamdulillah mudahan kita dapat patahkan rantaian virus tersebut.  Apa pun kita ikut perintah kerajaan supaya duduk di rumah sahaja. Duduk diam-diam bukan susah sangat kan.  Orang yang tidak reti duduk diam tu yang susah. hehehe

Tak paham sungguh dengan mereka yang merentas negeri sehingga sanggup di denda sebanyak Rm 1000 hanya kerana nak balik kampung. Selama ini tak kena denda, takde pulak sibuk nak jenguk keluarga di kampung tapi dek PKPB eh sanggup pula. Ini aku kata bagi yang jarang balik kampung le.  Yang selalu tu kena bersabar lah. Habis PKPB ni jom kita balik kampung ramai-ramai.

Oklah di kesempatan ini saya memohon maaf salah silap jika ada bahasa yang mengusik jiwa kalian semua.  Anggaplah saya hanya insan yang tidak sempurna.  Dan semuga kuman virus Covid 19 ni kita tentang habis habisan sehingga ianya hilang di muka bumi ini. Aamiin

20 comments:

  1. Selamat Hari Raya Aidil Fitri, maaf zahir batin, notie..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat hari raya maaf zahir batin nohas.

      Delete
  2. π•Ύπ–Šπ–‘π–†π–’π–†π–™ π•³π–†π–—π–Ž π•½π–†π–žπ–† π•¬π–Žπ–‰π–Žπ–‘π–‹π–Žπ–™π–—π–Ž 𝕸𝖆𝖆𝖋 π–…π–†π–π–Žπ–— π•­π–†π–™π–Žπ–“.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat hari raya maaf zahir batin Pak Ngah

      Delete
  3. Selamat Hari Raya Aidil Fitri, maaf zahir batin

    ReplyDelete
  4. Selamat Hari Raya Aidil Fitri
    Maaf zahir batin

    ReplyDelete
  5. SALAM AIDILFITRI NOTIE MOGA CERIA N GEMBIRA SELALU

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat hari raya Sis . Semuga sihat sejahtera bersama keluarga.

      Delete
  6. Salam aidil fitri. Mohon maaf zahir dan batin. Harap tahun hadapan dapat beraya seperti biasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat hari raya amie. Maaf zahir batin Insya Allah mudahan wabak ini nyah dari muka bumi ini. Aamiin.

      Delete
  7. pestaim tahun ni wak x balik kampong beraya., huhuhu

    salam aidilfitri PKPB ahkak notie tuuuu ;p maaf zahir batin ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat hari raya wak. Termaktub dalam memori raya PKPB di perantauan. hehehe

      Delete
  8. SELAMAT HARI RAYA!!! menarikla :) done follow, follow me back.. thanks
    http://acuyuhan.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. SeLamat hari raya Acuyuhan, Terima kasih datang menjenguk blog akak. Dah follow u. Thanks

      Delete
  9. Selamat hari raya aidilfitri. Maaf zahir batin. Moga taun depan dapat beraya dengan keluarga seperti tahun2 sebelum ini 😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat hari raya shima. Mudahan tahun hadapan keadaan balik semula seperti dahulu. dan mudahan juga virus tersebut nyah dari muka bumi ini.Aamiin

      Delete
  10. hari ni hari last Syawal.. hehe.. baru ada masa sikit
    nak menjenguk =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah hari ni last syawal. Terima kasih datang jenguk tapi kuih raya dah habis hehehe

      Delete