Ciptaan tuhan begitu indahnya dan betapa besarnya Kekuasaan NYA. Hanya insan biasa yang tidak sempurna namun punya hati dan perasaan. Hanya saje suka-suka di samping sentiasa bersyukur dengan kurniaan NYA.
Wednesday, January 13, 2016
Geng UB pi Langkawi - Day 3 Sarapan di Laman Padi
Setelah santai di pantai Chenang
Assalamualaikum,
Selesai bersantai di pantai chenang, kita orang pun balik bilik bersiap nak pi sarapan pula. Kali ini sarapan kat tempat best. Sebelum tu pi Padang Mat Sirat beli sarapan. Kat sini Nasi lemak dia murah tau. Sebungkus Rm 1. Hah nampak tu ramai yang berkerumun.
Labels:
Geng Ulat Buku,
Travel - Langkawi
Location:
Langkawi, 07000, Kedah, Malaysia
Monday, January 11, 2016
Geng Ub pi Langkawi Day 3 - Sepagi di pantai Chenang
Hari ke 2 pi shopping
Assalamualaikum,
Pagi ini bangun awal nak tenguk matahari terbit dan menikmati keindahan pantai Chenang. Sebelum ni beriya bagai nak mandi laut tapi bila dah sampai huh kelaut semuanya. Malas nak basahkan baju. Padahal tempat memang sesuai tu mandi laut.
Labels:
Geng Ulat Buku,
Travel - Langkawi
Location:
Langkawi, 07000, Kedah, Malaysia
Sunday, January 10, 2016
Geng Ub pi Langkawi - Day 2 Bersantai di pantai Rhu dan shopping time
Sebelum ni jenguk di sini
Assalamualaikum,
Petang ni sesi mencari laksa sedap. Tempatnya di Pantai Tanjung Rhu. Tapi memang tak de rezeki lah sebab gerai yang menjual laksa tu tutup. Huh masing-masing dah mengeluh sebab tak dapat makan laksa sedap. Tapi sebab dah sampai kita orang lepak lah dulu kat tepi pantai tu.
Assalamualaikum,
Petang ni sesi mencari laksa sedap. Tempatnya di Pantai Tanjung Rhu. Tapi memang tak de rezeki lah sebab gerai yang menjual laksa tu tutup. Huh masing-masing dah mengeluh sebab tak dapat makan laksa sedap. Tapi sebab dah sampai kita orang lepak lah dulu kat tepi pantai tu.
Labels:
Geng Ulat Buku,
Travel - Langkawi
Location:
Langkawi, 07000, Kedah, Malaysia
Thursday, January 7, 2016
Geng Ub pi Langkawi Day 2 - Makan Tengahari dan pi Batik Atma
Assalamualaikum,
Setelah sepagian menaiki bot, apa lagi panas berdenting lagi. Sudah semestinya jalan-jalan cari makan pula ya. Kali ini kita orang makan kat Restoren Kak Tie Nasi campur. Wah... sampai je terus je tuju tempat makanan dia yang terhidang. Semua sedap-sedap ko. Huh kecur pulak tenguk lauk ni. *gulp-gulp telan air liur*. hehehe. Tenguk sayur terung tu yang tak tahan. Sambal lagi fuh.... sodapnya.
Labels:
Geng Ulat Buku,
Travel - Langkawi
Location:
Langkawi, 07000, Kedah, Malaysia
Tuesday, January 5, 2016
Geng UB pi Langkawi Day 2 -Mangrove
Keindahan pantai Chenang di pagi hari.
Assalamualaikum,
Wah dah tahun 2016. Semuga tahun 2016 membawa kemurahan rezeki dan keberkatan serta mempermudahkan perjalanan kehidupan aku dan keluarga di tahun 2016. Aamin. Ok kita sambung lagi cerita pi langkawi.
Labels:
Geng Ulat Buku,
Travel - Langkawi
Location:
Langkawi, 07000, Kedah, Malaysia
Subscribe to:
Posts (Atom)