Friday, January 15, 2010

Kenangan lalu

   Setiap hari bila dalam kereta aku selalu di temani KLFM. Start engin je maka halwa tinge di asak dgn KLFM. Manakala sebelah petang pula aku suka KLFM sebab KLKL iaitu kenangan lalu Kuala Lumpur. Lagu-lagu yang di putarkan semasa KLKL selalunya merupakan lagu evergreen gitu. Apa lagi aku memang suka layan lagu-lagu lama yang nostalgik gitu. Tiba-tiba lagu Hajat berkumandang dendangan Haida. Aisey men syioknya.  Lagu ni sebenornya merupakan lagu nostalgik bagi aku sebab abang MI yang dedicated lagu ni untuk aku semasa kami kenal dulu. Dia hadiahkan lagu ni special untuk aku supaya aku tidak menaruh harapan pada dia. Memang le bila menghayati lagu ini apa lagi lah mendong kan datang secara tiba-tiba melingkari ruang mata ku. Kami dah lama terputus hubungan tapi kenangan di Batu Layar semasa kursus BTN akan sentiasa dalam kenangan aku.  Aku salute dia dan bangga dapat kenal abang seperti dia. Aku rasa dia masih lagi di tempat lama tapi macam mana ye nak contact balik. Sebenornya aku windu kat dia. Bukan sebagai sesiapa didalam hati tapi tempat dia khas sebagai abang yang aku sayang. Jadi layan je lah ye lagu hajat dendangan Haida ni ye.




Hajat - Haida


Bisakah kau tempuh ranjau ini
Yang pastinya jurang menghalang
Sanggupkah engkau
Susah payah bersamaku
Janganlah pula nanti
Kau menyesali... setelah melalui...


Ku sekadar mawar di dalaman
Tak bererti budi yang dipandang
Rupa adalah... diangankan setiap insan
Betapa jauh jarak
Kita berdua...
Janggal digandingkan


Pernahkah kau terfikir
Satu masa nanti sayangku
Apakan terjadi
Pasti gelora yang akan melanda
Kita berdua akan karam...


Oh kasih...
Sungguh ku mengerti
Tulus benar oh kasihmu
Tak ku sangsikan
Seputih hatiku
Itulah kasihmu
Dari dulu dan kini


Oh sayangku
Lupakanlah semua
Hajat untuk memiliki
Diriku ini
Tak sanggup rasanya dirimu dicerca
Maka retak kasih saudara


Kita saling kasihi
Jadikanlah itu memori
Sayangku moga engkau tahu
Tidak semua cinta bersatu

No comments:

Post a Comment