Tuesday, December 4, 2012

Baim Wong Punya pasal


Kek khas buat Baim dgn tajuk telemovie diatasnya.


Assalamualaikum,

 Siapa suka tenguk sinetron Indonesia? Kalau suka mesti kenal dengan Baim Wong kan ala pelakon Sinetron yang femes juga di Indonesia dan malaysia. Kat malaysia ramai juga peminatnya apa lagi Sinetron Benci Bilang Cinta di Astro manakala yang aku dah tenguk sinetron lakonannya ialah Soleha, Lagu Cinta Nirmala, Sejuta cinta Marshanda. Itu yang di tayangkan kat TV 9 rasanya. Nama sebenarnya iala Ibrahim Wong.

 Member aku Nacha dan Iela memang peminat Baim, aku pulak oleh kerana dah pernah tenguk sinetron lakonannya pun suka lah juga walaupun hanya suam-suam kuku sahaja. Jadi baru-baru ni nacha ajak aku pergi jumpa Baim Wong di tasik Perdana sebab dikatakan Baim akan membuat pengambaran telemovie bersama Elfira Roy dan telemovie tu akan di tayangkan kat Astro. Tapi masalahnya perjumpaan dia time kerja iaitu Hari Jumaat baru-baru ni. Aiseymen macamana ni? Lepas tu pulak cuaca tak menentu kalau petang je mesti hujan. Jadi perjanjian aku dengan nacha ialah kalau hujan cancel tapi kalau cuaca baik kita orang on je lah. Aku akan pergi ke pejabat nacha ambil dia dan bila balik hantar ke pejabat dimana dia parking keretanya.

 Jadi habis je kerja lepas 4.30 dah siap semuanya aku pun terus ke KL. Ajak Eila dia tak boleh join sebab balik lambat jadi aku terus je lah zoom ke KL. Tanya julie macamana nak lalui lebuhraya Putrajaya sebab kalau lalu situ cepat terus je keluar jalan Tun Razak. Nacha opisnya kat Kampung baru iaitu di pejabat Perkeso. Bila dah nampak signboard lebuhraya tersebut terus je lah lancar je sampai ke KL. Tapi bila nak keluar ke Jalan Tun Razak je aku dah sangkut kat situ hampir nak 1 jam. Perjumpaan tersebut sepatutnya pukul 7 tapi pukul 6.30 aku masih sangkut kat jalan Tun Razak. Aduhai sikit punya tension dok mengharung jem. Hujan pulak yang dah turun sebelumnya turun renyai-renyai lagi. Aduh camno ni. Aku dok berulang kali call nacha, nacha ingat aku tak jadi tapi aku kata dah alang-alang dok harung jem kena teruskan juga program. Akhirnya aku sampai depan opis nacha pukul 7.15 dan katanya acara di tunda ke pukul 8.30 malam. Jadi bila kata dah tunda time takde lah nak cepat-cepat sampai di Tasik Perdana tu. Berhenti sekejap kat opis nacha, barulah kita orang terus ke Tasik Perdana. Huh jalan Tun razak masih lagi jem.


Peminat yang menunggu dengan sabarnya

 Kitaorang sampai dalam pukul 8 dan menonong je mencari lokasi dimana pengambaran akan diadakan. Orang pergi Tasik perdana berjogging kita orang pergi nak jumpa pelakon Sinetron lah pulak. Sekali jumpalah beberapa peminatnya yang dah lama sampai. Berkenalan lah dengan fan Baim Wong terutamanya dila, liza dan beberapa orang lagi. Depa rupanya dah kenal rapat malahan dah pernah pergi ke Restoren Baim Wong di Jakarta. Malahan kata dila sampai kena halau pekerja Baim Wong sebab asyik bertunggu tangga menunggu Baim Wong.  

Ni props untuk telemovie tersebut.
 Nampak lah juga crew pengambaran yang nak menyiapkan pelamin. Katanya malam tu shot yang akhir dan Baim Wong akan balik Jakarta besoknya. Dan masa yang di tunda tu disebabkan Baim Wong pergi makan. Jadi menunggu lah dan terus menunggu lah kita orang semua. Ada yang bawa kek untuk Baim Wong dan cupkek untuk Elfira, ada yang membawa hadiah. Kitaorang tak prepare hadiah pun cuma nak bergambar dan bertentang mata dengan Baim Wong je. Dah penat menunggu ambil gambar. Dah penat mengambil gambar menunggu lagi. Tunggu punya tunggu, aku dan nacha dah resah gelisah sebab hari semakin malam. Masa tu rasa macam serik sangat sebab lama sungguh kami menunggu. Nacha lagilah perjalanan rumahnya jauh di bandingkan dengan aku. Tapi sebab Baim Wong punya pasal gigih lah juga kami menunggu.




 Sekali masa tu dah hampir pukul 10 malam. Kata liza boleh tunggu 1/2 jam lagi tak? Nak kata apa, takan dah jenuh menunggu nak terus balik rugilah sebab dah lama menunggu tu. Jadi tunggu lah juga. Sekali dalam pukul 10.45 muncul lah Baim Wong. Wah mudanya dia bila nampak in person. Dengan manis senyumannya, dia menuju ke arah kami yang dah lama menunggu. Mana yang dah tak sabar terus menngamit dia ajak bergambar. Tapi sebelum tu sempat lah potong kek Rainbow yang liza bawa. Lepas tu berebut-rebut lah ambil gambar. Aku suruh nacha ke belakang jadi bolehlah aku ambil gambar dia sambil interprem orang lain. Jadilah. Lepas tu baru beberapa orang bergambar liza dah nak tarik Baim Wong dan kata cukup dah, nak kena buat pengambaran. Cepat-cepat aku dan nacha kata kita orang baru nak ambil gambar juga. Nacha pun cepat lah berdiri sebelah Baim Wong tapi dek kerana nak cepat aku ambil bergoyang pulak. Lepas tu aku punya turn lah pulak. Dapat snap sekeping dengan Baim Wong cukup lah.  Sebagai bukti memang kita orang dah berjumpa. Liza kata tahun depan diorang nak pergi Jakarta nak menyambut harijadi Baim Wong bulan 4 ke bulan 3 lupa pulak aku. Wah best juga tu. Kalau nacha pergi dan boleh dapat cuti nak join lah. Jakarta aku tak sampai lagi ni.




NAmpak lagi muda dan hensem dengan senyuman manis nya.

 Selesai dapat bergambar dengan Baim Wong kita orang berdua pun terus gerak balik sebab dah dapat peluang bergambar dengan Baim Wong. Alahai menunggu dekat 3 jam tapi dapat jumpa dia lebeh kurang 3 minit je. Emm nak buat lagu mana dok minat punya pasal. Alang-alang dah menyelok pekasam bior sampai ke pangkal lengan. Alang-alang dah menunggu bagaikan satu penantian mesti lah ada hasilnya iaitu dapat berjumpa dengan Baim Wong. Lepas tu dalam kereta apalagi kita orang dok gelak lah sebab kiranya hari ini dalam sejarah menunggu bagai nak rak. Gelak sebab gelihati bila teringat apa yang dah kitaorang lalui. Gembira sebab dah bertentang mata dengan Baim Wong. Aku yang pada mulanya suam-suam kuku je minat bila dah tenguk Baim Wong in person jadi teruja lah pulak. Amboiiiiiii lebeh-lebeh lah pulak. Apa pun bila bercerita dengan nacha kita orang gelak. Sebab apa Baim Wong punya pasal lah kita orang menunggu bagaikan menunggu buah yang tak gugur. Hai macam-macam aje. Apa pun Baim memang mesra alam dengan peminatnya. Mudah-mudahan tahun depan ada rezeki berkunjung melihat restorennya. Amin.         

2 comments:

  1. laaa...dah baim wong pulak....hmmm... aku pun sebenonya baru tau yg baim wong ni islam. selama ni aku ingat dia non- muslim... dulu je aku suka tengok sinetron benc bilang cinta.. sinetrn yg lain akumalas nak tengok dah. serik .. bertaun baru habis.. ingat lagi sinetron akso dan madinah sampai beratus episod..

    ReplyDelete
  2. Haah sinetron Aqso dan madinah tu pun aku suka sebab ada Dude herlino. Mula-mula mengikuti lah juga tapi akhirnya entah apa-apa tah dah melalut-lalut pulaknya.

    Yang Baim wong ni mula-mula tak berapa sangat tapi sebab member ajak sekali dah jumpa emmmm terus jadi teruja lah pulak. hahahahaha teruknya aku

    ReplyDelete