Friday, April 26, 2019

Kashmir aku datang...misi mencari bunga Tulip



Assalamualaikum,

Alhamdulillah akhirnya dapat jejak kaki kat kashmir.  Perjalanan yang sangat hapening sekali. Tapi buat masa ni tak dapat nak cerita banyak sebab tuntutan tugas. Jadi ni aku up sedikit ya. Selesaikan dulu Jeju punya cerita baru up cerita Kashmir.

Jadi layan lah dulu ya sikit gambar yang ada. Apa pun misi mencari bunga tulip  berjaya juga akhirnya.



Bersama group di kebun bunga


1 group naik bot seberang Tasik Dal ke jeti. Dah macam pekerja PATI ja baru datang carik kerja. hehehehe


      Di kebun bunga Tulip. Bunga tulip pelbagai jenis saujana mata memandang. Semua seronok.. tu bunga ni bunga.....rambang mata.....semua meroyan tenguk bunga. hehehehehe


                                                    Tak habis lagi bunga tulip.



Pertama kali naik kuda. Nama kuda  ialah King....sekejap ke kanan sekejap ke kiri. Dah lah kereta lalu lalang sepanjang perjalanan....asyik pon pon pon...tapi King cool je....jenuh lah tarik tali ke tepi...bila kereta takde dia ke tengah. Tapi seronok. hehehehehe


      Selain bunga tulip perjalanan di saji dengan lautan tanaman Mustard semasa perjalanan ke  Gulmarg.


Naik shikara....seriau sebab air separas je dengan bot. Bila bangun je dia oleng-oleng.....huhuhu takut terjebur je dalam tasik. Dah le asyik kena himpit je dengan penjual....aku yang ngeri je bila kena himpit kiri kanan. 


Terpegun mendengar cerita Mr Singh mengenai kisah cinta ShaH Jahan dengan Mumtaz di kebun bunga di Taj Mahal, Agra.


Ok tu je....insya Allah aku cerita full lain kali. Minta maaf minta ampun....tuan tanah busy. hehehehe macam le dia sorang busy. Sebenornya aku yang tak sabar nak letak bunga tulip banyak-banyak tapi tu lah tak dan. Kojo tak siap boss asyik kejo aku je. huhuhuhu 

11 comments:

  1. Syoknya!
    Besnya!
    Rasa nak pergi semula ke Kashmir!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang syiok amie. Seronok sekali. Pemandangan cantik sangat.

      Delete
  2. Wah ..syioknya makan angin.terapi jiwa kalu dpt travel ni kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nieda ya memang terapi minda apa lagi bila melihat kashmir yang cantik menawan.

      Delete
  3. u buat i rindu kampung halaman i lah.. best kan Kashmir.. nowadays so many Malaysian there.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang baru pertama kali pergi dah rasa seronok apa lagi lah yan yang asyik balik kampung je. hehehehe

      Delete
  4. SERONOKNYA KE KASHMIR SALAM RAMADAN NOTIE

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah. Seronok sis. Salam Ramadan juga buat Sis

      Delete
  5. JM dah pergi Kashmir so tak la jeles sgt hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amboiiiiiiii kita pergi bukan nak jeleskan orang tau. hahahaha ada plak bila pergi jenjalan niat nak jeleskan orang. Tak baik tau.

      Delete