Tuesday, May 21, 2024

Mekanik Minda - Amalan positif di tempat kerja

 


Assalamualaikum,

Bekerja dengan publik ni emm memang kena banyak le bersabor. Pelanggan always right kan tapi kadang memang menduga kesabaran sungguh bila melayan pelanggan berurusan di kaunter. Nasib baik anak-anak buah aku penyabar semuanya walaupun kadang nak naik angin. 

Yang bengang tu kadang bukannya kesalahan kami tapi eh tetaplah nak buat aduan dalam Sispaa. Aduhaiiiiii apa lagi orang putrajaya ni terlampau educated sangat sampaikan tak boleh terima penerangan walhal ianya adalah pihak ke tiga yang menyebabkan lapuran perubatan lambat. Doktor sekarang pulak emm kadang sakit hati layan kerenah mereka. Camni rasa nak pencen cepat je aku.....huhuhuhu Sabor sabor sabor

6 comments:

  1. bae saba bae, bae rilek bae...kekdg kita perlu ada timbangrasa, empati..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang kena banyak bersabar apabila deal dengan orang awam.

      Delete
  2. Feel you kak. Hal sama saat saya masih kerja di salah satu foreign bank. Walopun bukan govt punya, tapj kalo dah related Ama service, siap2 lah ketemu customer gila kadang 😄. Sabar2 saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berkhidmat untuk pelnggan memang begitu lah cabarannya. Kena banyak bersabar demi mencari rezeki yang halal.

      Delete
  3. Saya pun rasa tak sabar nak pencen.... Tak sanggup dengar rakan sekerja kena maki, kena teriak tengking oleh orang atasan yang nak jaga imej, nak kejar KPI. Sabo ajelah...huhuhuuu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan. Kalau cakap baik-baik tak boleh ke kenapa nak tengking2 atau marah-marah. Menghitung hari je nak pencen. huhuhu

      Delete